Γιατρικό για το Μάτι

Αυτό το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους διερευνά ένα παραδοσιακό πνευματικό φαινόμενο που έχει υποστεί πολλές αλλαγές τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, όσον αφορά την πίστη και την πρακτική. Το «κακό μάτι» και όλοι οι μύθοι και οι ιστορίες γύρω από αυτό μπορούν να προσεγγιστούν και να γίνουν αντιληπτές μέσα από πολλές διαφορετικές προοπτικές. Πολλές ενδιαφέρουσες ερωτήσεις σχετικά με τις διαφορετικές πτυχές της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης και τους θεσμούς στον ελληνικό πολιτισμό και την κοινωνία, όπως η βιομηχανία, η θρησκεία, η οικογένεια, η ιατρική και πολλά άλλα, ξυπνούν από τις αφηγήσεις των ανθρώπων από τους οποίους πήραμε συνέντευξη για αυτό το λαογραφικό θέμα. Το «κακό μάτι» που θεωρείται ως δεισιδαιμονία από τους περισσότερους από αυτούς, παραμένει ένα βαθύ κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού και φέρνει θαυμασμό και φόβο στις αφηγήσεις τους για το «άγνωστο» – ακόμη και στις νέες γενιές.

Marion Reichstaler

Η Μάριον σπούδασε Κοινωνική Εργασία στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένης Επιστήμης στο Φίλντκίρχεν στην Καρινθία, δούλευε με νέους ανθρώπους και νέους που βρίσκοναι σε κίδυνο στην Ινδία, τη Γερμανία και την Αυστρία. Συνέχισε τις σπουδές της στην Κοινωνική και Πολιτισμική Ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης (μεταπτυχιακό δίπλωμα εξειδίκευσης), όπου και δημιούργησε τα πρώτα της ντοκιμαντέρ (Πώς δουλεύουμε, 2018· Μοναξιά στην Πόλη, Ethnocineca, Βιέννη 2019). Κατά την τρέχουσα περίοδο βρίσκεται στο Πανεπιστήμιο της Βέρνης στην Ελβετία στο πλαίσιο φοιτητικών ανταλλαγών.

Mark Lindenberg

Ο Mark Lindenberg ως σκηνοθέτης και εικαστικός εθνογράφος, ενδιαφέρεται να κάνει ταινίες που κάνουν το κοινό να έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται μέσα τους, σε έναν κόσμο άγνωστο. Αποφοίτησε ως διευθυντής φωτογραφίας στο AHK – Κινηματογραφική Ακαδημία του Άμστερνταμ  και συνδυάζει τις δεξιότητές του με τη μεταπτυχιακή του σπουδή Οπτικής Εθνογραφίας στο Πανεπιστήμιο του Leiden για να κάνει το «παράξενο» να γίνει κατανοητό και οικείο.

 

Νεκταρία Καψαλά

Η Νεκταρία Καψαλά ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (Ρέθυμνο). Πιστεύει ότι η Οπτική Εθνογραφία ως μεθοδολογία και ως μέσο διεπαφής με τους ανθρώπους είναι ένας νέο αλλά πραγματικά ενδιαφέρον πεδίο μελέτης. Η Νεκταρία ενδιαφέρεται κυρίως για το σώμα, τη σωματοποίηση και την ταυτότητα και πώς γίνονται αντιληπτά από διαφορετικούς πολιτισμούς, θεσμούς και κοινωνίες.