Βρυχώμενη ‘Αβυσσος

Αν τριγυρίσει κανείς στα μπαρ και τα κέντρα στην Addis Ababa, μπορεί να απολαύσει μια ιδιαίτερη σκηνή, αλλά αν θέλει να πάρει μια ιδέα των διαφορετικών ήχων της χώρας, δεν θα έχει αντιπροσωπευτική εικόνα. Σε κάποια μέρη μπορεί κανείς να βρει μουσική Amhara ή Gurage αλλά… τι θα γίνει με τις υπόλοιπες; Υπάρχουν πάνω από ογδόντα διαφορετικές εθνικότητες και κουλτούρες απλωμένες στα βουνά και τις ερήμους. Σήμερα πολλά από τα παραδοσιακά όργανα στην Αιθιοπία έχουν αντικατασταθεί από ηλεκτρονικά πλήκτρα, και πολλές τοπικές παραδοσιακές μπάντες έχουν μείνει σε έναν τραγουδιστή ή τραγουδίστρια. Υπάρχουν όμως ακόμη μερικοί μουσικοί σε διάφορα μέρη της χώρας που παίζουν τη μουσική που έμαθαν από τους γονείς τους. Όργανα σαν το Krar, το Washent, το Masinko, ή το Kabero, σήμερα βρυχώνται και αναπηδούν στους λόφους της χώρας, γεμάτα αντιθέσεις και ποικιλία. Για να αποκαλύψουν το μουσικό αυτό σύμπαν και να καταγράψουν την υπό εξαφάνιση μουσική παράδοση, οι συντελεστές πέρασαν δύο χρόνια κινηματογραφώντας σε κάθε γωνιά της Αιθιοπίας, καταγράφοντάς τα σε αυτό το οπτικοακουστικό ποίημα.

Quino Piñero

Ο Quino Piñero είναι μηχανικός ήχου, μουσικός παραγωγός και κινηματογραφιστής ντοκιμαντέρ, που δουλεύει από το 2001 ανάμεσα στην Αφρική και την Ευρώπη υπό τη σκεπή της εταιρείας του, SolySombra Recordings. Παράλληλα με τις παραγωγές μουσικής και ντοκιμαντέρ, ο Quino δούλεψε ως διδάκτωρ με την Spanish Agency of International Cooperation (AECID). Αυτήν την περίοδο έχει βάση την Αντίς Αμπάμπα (Αιθιοπία) και δουλεύει πάνω στο επόμενο ντοκιμαντέρ, για το οποίο συνεργάζεται με θρυλικούς και ανερχόμενους τοπικούς μουσικούς.