Ο Περικλής στην Αμερική

Το μουσικό πορτρέτο του μετανάστη κλαριτζή Περικλή Χαλκιά και της ηπειρωτικής κοινότητας εξερευνά τις φιλοδοξίες και τις αμφιθυμίες των Ελληνοαμερικανών. Κινούμενο μεταξύ Κουίνς, Νέας Υόρκης και Βόρειας Ελλάδας, παρουσιάζει την παραδοσιακή μουσική της Ηπείρου, δείχνοντας πώς η μουσική ενώνει την ηπειρώτικη κοινότητα σε όλο τον κόσμο. Το φιλμ ορίζει την Αμερική όχι ως ένα χωνευτήρι, αλλά ως έναν τόπο για καλύτερη ζωή. Οι Ηπειρώτες που βγάζουν το ψωμί τους εδώ (ενν. στην Αμερική) έχουν τις καρδιές τους στα βουνά της Ηπείρου.

John Cohen

Ο Τζον Κοέν (1932-2019) ήταν Αμερικανός λαϊκός μουσικός και μουσικολόγος, φωτογράφος και δημιουργός φιλμ. Μερικές από τις δικές του γνωστές φωτογραφίες τεκμηριώνουν την αφηρημένη εξπρεσιονιστική σκηνή με επίκεντρο το Cedar Bar της Νέας Υόρκης· την άφιξη του νεαρού Μπομπ Ντίλαν στη Νέα Υόρκη· συγγραφείς της γενιάς των Μπιτ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας των Ρόμπερτ Φρανκ και Άλφρεντ Λέσλι Pull My Daisy· τους παλιούς μουσικούς των Απαλαχίων. Συνεισέφερε σημαντικά στην ανάδειξη παραδοσιακών μουσικών και τραγουδιστών, βρίσκοντας και ηχογραφώντας πολλούς παίχτες μπάντζο. Ο Κοέν ταξίδεψε πολύ στο Περού, όντας βαθιά γοητευμένος από τον τρόπο ζωής των ιθαγενών πληθυσμών των Άνδεων. Η επιτόπια ηχογράφηση ενός περουβιανού γαμήλιου τραγουδιού περιλαμβάνεται στον Χρυσό Δίσκο, που τοποθετήθηκε στο διαστημόπλοιο Voyager. Από το 1972 μέχρι το 1979 ο Κοέν ήταν καθηγητής Οπτικών Τεχνών στο SUNY Purchase College, όπου δίδασκε φωτογραφία και σχέδιο. Η Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου απέκτησε το 2011 το αρχείο του Τζον Κοέν, στο οποίο περιλαμβάνονται τα φιλμ του, φωτογραφίες, μουσικές ηχογραφήσεις και άλλα ιστορικά τεκμήρια.