Αντικείμενα Μνήμης, Διάλογοι Μνήμης

To «Αντικείμενα Μνήμης, Διάλογοι Μνήμης», σε μια χωρισμένη στα δύο οθόνη, εξερευνά την περίπλοκη φύση της μνήμης στη σύγχρονη μετα-κομμουνιστική Ρουμανία. Χρησιμοποιώντας μια συλλογή καθημερινών αντικειμένων του νοικοκυριού ως παράθυρα στο παρελθόν, περιλαμβάνει 16mm stop-motion animation αυτών των τεχνημάτων, που προβάλλονται πλάι σε επιλογή συνεντεύξεων από την εθνογραφική έρευνα με τους ιδιοκτήτες των αντικειμένων. Μαζί, αυτές οι εικόνες χρησιμεύουν όχι μόνο στο να απεικονίσουν τις αναμνήσεις των ανθρώπων, αλλά και στο να θυμίσουν το φευγαλέο και αποσπασματικό αίσθημα όταν θυμόμαστε. Μεμονωμένες και συλλεκτικές αναμνήσεις παρεκκλίνουν και διασταυρώνονται, δίνοντας μια οδυνηρή και χιουμοριστική ματιά στο πώς οι άνθρωποι ανατρέχουν σε 45 χρόνια κομμουνιστικής κυριαρχίας στη Ρουμανία, δύο δεκαετίες μετά την επανάσταση του 1989.

Alyssa Grossman

Η Alyssa Grossman είναι συνεργάτης ερευνήτρια στην Valand Academy of Fine Art του Πανεπιστημίου του Γκέτενμποργκ στη Σουηδία. Κατέχει διδακτορικό στην Κοινωνική Ανθρωπολογία με Οπτικά Μέσα από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ. Η ταινία της «Lumina amintirii» («Στο Φως της Μνήμης», 2010) ήταν τμήμα της διδακτορικής διατριβής της πάνω σε χώρους καθημερινών δραστηριοτήτων και πρακτικές μνήμης στο μετα-σοσιαλιστικό Βουκουρέστι της Ρουμανίας. Έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Οπτική Ανθρωπολογία από το Κέντρο Οπτικής Ανθρωπολογίας «Γρανάδα» (2005). Η προηγούμενη ταινία της, με τίτλο «Into the Field» («Στο Πεδίο», 2005), έλαβε βραβεία στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Άστρα (2006), στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών του Γκέτινγκεν (2006), και στο Φεστιβάλ Ταινιών και Βίντεο της Ένωσης Οπτικής Ανθρωπολογίας (2006).

Selene Kimball

Η Selena Kimball ασχολείται με το κολλάζ και τον κινηματογράφο. Έκανε το προπτυχιακό της από το Rhode Island School of Design και το μεταπτυχιακό της στο Hunter College. Σήμερα είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Parsos, The New School for Social Research, στη Νέα Υόρκη.