Μια Καλοκαιρινή Εργάσιμη Μέρα

“Το προσχηματικό αντικείμενο του A Midsummer Day’s Work είναι η τοποθέτηση ενός υπόγειο καλωδίου στην περιοχή Chilterns, από το Amersham ως το Aylesbury. Και βεβαίως η ταινία δεν παραλείπει να δείξει τα διάφορα στάδια και είδη εργασίας που περιλαμβάνει ένα τέτοιο έργο, από τον αρχικό σχεδιασμό μέχρι τη χειρωνακτική εργασία που απαιτείται για την πραγματοποίησή του. Ωστόσο, εν μέσω και παρά τους περιορισμούς και τις αναβολές της, η πρόζα στο A Midsummer Day’s Work λειτουργεί και σε ένα άλλο, περισσότερο συμβολικό επίπεδο, δημιουργώντας σχεδόν με ταχυδακτυλουργικό τρόπο μια αίσθηση αγγλικής βουκολικότητας.
Η ταινία ξεχειλίζει από εικόνες της ειδυλλιακής αγγλικής εξοχής, με το Chilterns να εξυψώνεται σε εμβληματική φιγούρα του αγγλικού τρόπου ζωής, πρότυπο ενότητας και ειρήνης εν έτη 1939, υπό την απειλή του επερχόμενου πολέμου. Μάλιστα, το ιστορικό παρελθόν επινοείται ξανά εδώ ως αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της απεικόνισης της αγροτικής πατρίδας, καθώς, για παράδειγμα, προβάλλεται το σπίτι όπου κάποτε έζησε ο ποιητής Milton και η ιστορική οικεία του Άγγλου θαλασσοπόρου Sir Francis Drake.”
Ίαν Έιτκεν

Alberto Cavalcanti

O Alberto de Almeida Cavalvanti γεννήθηκε στο Ρίο ντε Τζανέιρο στις 6 Φεβρουαρίου του 1897. Γιος μαθηματικού, άφησε τη Βραζιλία σε ηλικία 15 ετών για να σπουδάσει αρχιτεκτονική και διακόσμηση εσωτερικών χώρων στη Σχολή Καλών Τεχνών της Γενεύης. Από εκεί, μετακόμισε στο Παρίσι για να εργαστεί ως σκηνογράφος σε κινηματογραφικό στούντιο. Μέλος της ομάδας των νεαρών avant-garde καλλιτεχνών που περιέβαλαν τους γάλλους κινηματογραφιστές Marcel l’Herbier και Louis Delluc, ο Cavalcanti σύντομα άρχισε να παράγει και να σκηνοθετεί τις δικές του ταινίες. Ανάμεσά τους, η πρωτοποριακή ‘συμφωνία πόλης’ Rien que les heures (Γαλλία, 1926), η οποία λέγεται ότι ενέπνευσε την ταινία-σταθμό Man with a Movie Camera (Σοβιετική Ένωση, 1929) του Dziga Vertov.
Το 1934, ύστερα από πρόσκληση του John Grierson, ο Cavalcanti άφησε το Παρίσι για το Λονδίνο και την Κινηματογραφική Μονάδα GPO. Εκεί εργάστηκε σε πολλές ταινίες με πολυάριθμες καλλιτεχνικές ιδιότητες που περιλαμβάνουν αυτές του παραγωγού, του σκηνοθέτη, του ηχολήπτη, του μοντέρ, του σεναριογράφου και του καλλιτεχνικού διευθυντή. Με την αναχώρηση μάλιστα του Grierson για τον Καναδά το 1937, ο Cavalcanti ανέλαβε τα ηνία της Μονάδας ως βασικός επιβλέπων.