H Υπερδνειστερία ήταν ακόμη κομμάτι της Σοβιετικής Ένωσης όταν οι γερμανικές και ρουμανικές δυνάμεις πραγματοποίησαν εισβολή το 1941. Μαζί με πολλούς Εβραίους απελαθέντες, περίπου 25.000 Ρομά μεταφέρθηκαν εκεί από τη Ρουμανία. Οι φυλακισμένοι κρατούνταν σε φρικτές συνθήκες, μία σφαγή που πραγματοποιήθηκε με αργούς ρυθμούς: οι μισοί από τους απελαθέντες πέθαναν από την πείνα ή το κρύο, αν δεν τους είχε σκοτώσει πρώτα ο τύφος ή τυχαία περιστατικά βίας. Η απίστευτη κλίμακα της κτηνωδίας αποτυπώνεται στο «Κοιλάδα των Αναστεναγμών», που παρουσιάζει συνεντεύξεις με επιζώντες (παιδιά εκείνη την εποχή) και αυτόπτες μάρτυρες από γειτονικά χωριά, και ανακαλύπτει στρατιωτικά και αστυνομικά έγγραφα που σχεδιάζουν την “πρόοδο” της εν εξελίξει γενοκτονίας. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολυ-επίπεδο κινηματογραφικό μνημείο στα θύματα ενός ελάχιστα γνωστού κεφαλαίου του Ολοκαυτώματος – ενός κεφαλαίου που συνεχίζει να είναι ταμπού στη Ρουμανία.
Andrei Crisan
Γεννήθηκε το 1987 στη Ρουμανία και σπούδασε κινηματογράφο στο πανεπιστήμιο Babeş Bolyai. Είναι συν-ιδρυτής της Triba Film και έχει δουλέψει σε διάφορα ντοκιμαντέρ και μεγάλου μήκους ταινίες.
Iulia Elena Hossu
Γεννήθηκε το 1979 στη Ρουμανία και σπούδασε ανθρωπολογία και διαπολιτιστικές σπουδές. Δούλεψε στο Ινστιτούτο για Έρευνα στις Εθνικές Μειονότητες της Ρουμανίας (RIRNM) και συν-ίδρυσε την Triba Film.
Mihai Andrei Leaha
Ο Mihai Andrei Leaha είναι οπτικοακουστικός ερευνητής και κινηματογραφιστής και εργάζεται στη Νότια Αμερική. Οι ταινίες του έχουν προβληθεί και αποσπάσει βραβεία σε διάφορα κινηματογραφικά φεστιβάλ. Ως διοικητικό μέλος της Επιτροπής Οπτικής Ανθρωπολογίας, IUAES και άλλων οργανισμών, επιμελείται, προγραμματίζει και προωθεί εθνογραφικές ταινίες σε συνέδρια και φεστιβάλ. Έχει διδάξει οπτική ανθρωπολογία και έχει διοργανώσει συνέδρια και εργαστήρια στη Βραζιλία, τη Ρουμανία και το Περού. Στο πλαίσιο της μεταδιδακτορικής του διατριβής, διεξάγει την έρευνά του για την DIY ηλεκτρονική μουσική σκηνή στο Σάο Πάολο.