Η ταινία Industrial Britain αποτελεί σταθμό στην ανάπτυξη του βρετανικού κινήματος ντοκιμαντέρ: αντιπροσωπεύει τη στιγμή που η καλλιτεχνική επιδίωξη συνταιριάστηκε ουσιωδώς με την κοινωνική πρόθεση. Η ταινία ήταν αποτέλεσμα της καιροσκοπικής στρατολόγησης του γνωστού σκηνοθέτη και ανθρωπολόγου Flaherty από τον John Grierson.To Industrial Britain προβάλλει την εικόνα της παραδοσιακής Βρετανίας, καθώς μουντζουρώνεται με μαύρα σύννεφα από τις καπνοδόχους των βιομηχανικών καπνοδόχων. Η ταινία αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για να διαπιστώσει κανείς το διαχωρισμό της νέας γενιάς κινηματογραφιστών του κινήματος ντοκιμαντέρ, οι οποίοι αγωνίστηκαν για να αποτινάξουν την επίδραση του πατέρα του είδους. Το ήθος του Flaherty ουσιαστικά ταυτιζόταν με αυτό ενός συντηρητικού ατομικιστή του 19ου αιώνα: τον έλκυαν τα ακραία στοιχεία της φύσης και έβλεπε με καχυποψία τη βιομηχανοποίηση του σύγχρονου κόσμου. Από τη μεριά τους όμως, σε ταινίες όπως το Housing Problems, οι νεαροί αντιπρόσωποι του βρετανικού κινήματος ντοκιμαντέρ πρότειναν επιστημονικές λύσεις στα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα της περιόδου του Μεσοπολέμου.
Robert Flaherty
Ευρέως αναγνωρισμένος ως ο εφευρέτης του κινηματογράφου τεκμηρίωσης, ο Robert Flaherty προσέγγισε το σινεμά με το μάτι του εθνογράφου. Γεννημένος του 1884, ο Flaherty καθιερώθηκε ως πατρική φιγούρα του ντοκιμαντέρ με την ταινία Nanook of the North, την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τεκμηρίωσης που γνώρισε εμπορική επιτυχία. Παρόλο που κανένα από τα μετέπειτα επιτεύγματά του δεν έφτασε την επιτυχία εκείνης της πρώτης του προσπάθειας, ο Flaherty συνέχισε να σκηνοθετεί ταινίες, όπως το Moana, το φιλμ που ενέπνευσε στον John Grierson την επινόηση του όρου ‘ντοκιμαντέρ’.