Ραβδοσκοπώντας το Παρελθόν: Υλικότητες Μνήμης του Εμφυλίου

Μια ταινία που διερευνά τη σχέση μεταξύ μνήμης και υλικού πολιτισμού στη σύγχρονη Θεσσαλία. Η ταινία επικεντρώνεται στο ταξίδι που έκαναν δύο άντρες από το Νέο Μοναστήρι μαζί με τρεις κινηματογραφιστές από την Αθήνα. Η παρέα ταξίδεψε από το Θεσσαλικό κάμπο στο «Μουσείο Εθνικής Αντίστασης Ρεντίνας», αναζητώντας ίχνη των αδελφών των Νέο Μοναστηριωτών, οι οποίοι χάθηκαν κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου. Στο δρόμο ψηλαφούν το τοπίο για χαμένες λίρες, μνήμες και αντικείμενα του παρελθόντος.

Κωνσταντίνος Καλαντζής

O Κωνσταντίνος Καλαντζής είναι επίκουρος καθηγητής ανθρωπολογίας στο τμήμα πολιτισμού και δημιουργικών μέσων και βιομηχανιών στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Ειδικεύεται στη σχέση οπτικού πολιτισμού και πολιτικού φαντασιακού. Είναι συγγραφέας της μονογραφίας «Tradition in FramePhotographyPower and Imagination in SfakiaCrete» (Indiana University Press, 2019), σειράς άρθρων με διαδικασία κρίσης σε περιοδικά και επιμελημένους τόμους, συνεπιμελητής του τόμου Citizens of Photography (Duke University Press, 2022) και σκηνοθέτης των εθνογραφικών ντοκιμαντέρ «Ραβδοσκοπώντας το Παρελθόν: Υλικότητες Μνήμης του Εμφυλίου» (2014) και η «Αδύνατη Αφήγηση: Φωτογραφία και Μνήμη της Σφαγής των Καλαβρύτων» (2021). Είναι παραλήπτης του βραβείο δοκιμίου στην ανθρωπολογία της Τέχνης του Royal Anthropological InstituteJB Donne Essay Prize.