Καμιά Πατρίδα για τους Νέους

Στο Ιράν παρατηρείται σε πολύ μεγάλο ποσοστό τα τελευταία χρόνια η λεγόμενη «διαρροή μυαλών». Πολλοί Ιρανοί διανοητές και απόφοιτοι πανεπιστημίων, αντιμετωπίζοντας διάφορα προβλήματα, φτάνουν στο σημείο να πιστέψουν ότι η ύστατη λύση της περίπλοκης κατάστασής τους είναι η φυγή από το Ιράν . Ωστόσο, με το που φεύγουν, μία άλλη σειρά από κενά εμφανίζεται στη ζωή τους. Έρχονται αντιμέτωποι με ένα νέο σύνολο από συγκρούσεις και καταστάσεις όπως οι δυσκολίες στην επικοινωνία, πολιτιστικά και κοινωνικά εμπόδια προσαρμογής κ.ο.κ. Η αίσθηση του ανήκειν κάπου εξακολουθεί να είναι απούσα.Η ταινία διερευνά την αντίθεση ανάμεσα στη ζωή που γεύονται οι νεαροί Ιρανοί και σε αυτό που η χώρα έχει να τους προσφέρει. Καταδεικνύει οπτικά τα αντιφατικά συναισθήματα της συνεχούς αίσθησης του νόστου, τα οποία συνοδεύουν αυτή η γενιά, είτε αποφασίσει να μείνει στην πατρίδα είτε να φύγει από αυτήν. Εστιάζοντας στο θέμα της «φιλίας», η ταινία προσπαθεί να δημιουργήσει ικανοποιητικές αναπαραστάσεις για το τι συμβαίνει κάτω από την επιφάνεια με τα προσωπικά συναισθήματα των ατόμων.Η ταινία επικεντρώνεται σε έναν κύκλο από δεκατρείς στενούς φίλους, μόνο ο ένας εκ των οποίων βρίσκεται ακόμα στο Ιράν. Μέσα από διεισδυτικές συνεντεύξεις, προσπαθεί να διερευνήσει πώς νιώθουν με τη φυγή των φίλων τους και τι νιώθουν αφού φύγουν κι οι ίδιοι. Ανάμεσα στο αυξανόμενο πλήθος των νέων που εγκαταλείπουν καθημερινά την πατρίδα τους, πολλοί έφυγαν αναζητώντας κάτι ακαθόριστο. Φεύγουν αναζητώντας έναν καλύτερο τόπο και κάποιο είδος ασφάλειας. Ωστόσο, η ασφάλεια είναι στενά συνδεδεμένη με την έννοια της πατρίδας. Όταν φεύγουμε αισθανόμαστε να έχουμε απελαθεί από το πρώτο μας σπίτι, από τη χώρα μας, από τα παιδικά μας χρόνια, από την οικογένειά μας και από τον αυθεντικό μας εαυτό. Μολαταύτα, ο αριθμός των ανθρώπων που εγκαταλείπουν το Ιράν εξακολουθεί να αυξάνεται κάθε μέρα.

Sadaf Javdani

Η Sadaf Javdani γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ιράν. Εκεί, ολοκλήρωσε το πτυχίο της στην κοινωνιολογία, ενώ ταυτόχρονα σπούδαζε φωτογραφία. Το ενδιαφέρον της για τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τις τέχνες, αλλά και για το συνδυασμό των δύο αυτών κλάδων, οδήγησε τη συνέχιση των σπουδών της στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Οπτικής Ανθρωπολογίας και Ανθρωπολογίας των Μέσων στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου. H Sadaf αυτή τη στιγμή εργάζεται πάνω στη διδακτορική της διατριβή σχετικά με την κριτική θεωρία στη νέα τεχνολογία και τον ρόλο του διαδικτύου στις κοινωνικές συναναστροφές εστιάζοντας, ως υπόθεση εργασίας, στην περίπτωση του Ιράν.