Ταξίδι

Το Ταξίδι μιλάει για το τρένο που συνδέει τον προσφυγικό καταυλισμό στη Μαλακάσα με την Αθήνα. Πολλοί από τους περίπου 1.800 μετανάστες και πρόσφυγες που διαμένουν προσωρινά στον καταυλισμό εξαρτώνται από το τρένο για τις καθημερινές δουλειές και τις ανάγκες τους. Στο Ταξίδι η καθημερινή μετάβαση στην πόλη δημιουργεί ένα σκηνικό στο οποίο ξεδιπλώνονται ιστορίες, συναισθήματα και εμπειρίες, ενώ αποπνέει μια αίσθηση συνεχόμενης μετάβασης στην οποία ζουν οι πρόσφυγες. Την ίδια στιγμή, το καθημερινό ταξίδι αποτελεί μια από τις ελάχιστες στιγμές επαφής με την ελληνική κοινωνία, καθιστώντας το τρένο τόσο έναν φυσικό όσο και έναν συμβολικό χώρο μέσα από τον οποίο προσεγγίζεται ένα πολυσυζητημένο θέμα: η επόμενη σκηνή της ευρωπαϊκής προσφυγικής κρίσης στην Ελλάδα. Το φιλμ συνιστά ένα μωσαϊκό που μεταφέρει τους θεατές μέσα στο τρένο και τους προσφέρει τη δυνατότητα μιας εκ των έσω ματιάς στη ζωή των ταξιδιωτών, που, αφού έχοντας περάσει βουνά και θάλασσες, δεν μπορούν να ξεφύγουν από τη διαδρομή Αθήνα-Μαλακάσα, μεταξύ των αναμνήσεων και των ονείρων τους, μεταξύ των φόβων και των ελπίδων τους.

Alexander Barquero

Ο Alexander Barquero κατάγεται από τη Λατινική Αμερική, την Κόστα Ρίκα. Το πτυχίο του είναι στις Διεθνείς Σχέσεις με έμφαση στη Διεθνή Συνεργασία. Την τρέχουσα περίοδο ολοκληρώνει τη μεταπτυχιακή διπλωματική του εργασία στις Λατινοαμερικανικές Σπουδές, και όταν την τελειώσει θα συνεχίσει τις σπουδές του στη φωτογραφία. Έχει εργαστεί για διεθνείς ΜΚΟ και ως ερευνητής για το πανεπιστήμιο. Ενδιαφέρεται για θέματα όπως η μετανάστευση, η αφρικανική καταγωγή, η πολιτισμική αντίσταση και η κοινωνιο-χωρική απομόνωση.

Kyra Sacks

Έχοντας εργαστεί ως οπτική καλλιτέχνης και δασκάλα για κοντά δέκα χρόνια, η Κίρα πήγε να σπουδάσει Ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο Vrije του Άμστερνταμ, στην Ολλανδία. Έγραψε τη μεταπτυχιακή διπλωματική της εργασία για τις αντιφάσεις που συναντώνται στην καθημερινή ζωή των μεταναστών που ζουν σε καθεστώς παρατεταμένου εκτοπισμού στην Ελλάδα, βασισμένη σε επιτόπια εργασία σε προσφυγικό καταυλισμό στην Αθήνα. Όσον αφορά το μικρού μήκους φιλμ Ταξίδι, αξιοποίησε την προϋπάρχουσα γνώση για το θέμα και τις σχέσεις της στο πεδίο προκειμένου να εντρυφήσει περισσότερο στις προσφυγικές εμπειρίες, αυτή τη φορά διερευνώντας τες μέσα από τη ματιά της οπτικής εθνογραφίας.

Natascha Erfanipour

Η Natascha Erfanipour είναι τελειόφοιτη Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της επικέντρωσε το ενδιαφέρον της στην ιδεολογία της γλώσσας και στη θρησκεία. Λόγω της ιρανικής καταγωγής της, ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τις κοινωνικο-πολιτικές σχέσεις εντός ιρανικού πλαισίου. Κατά την τρέχουσα περίοδο εργάζεται ως εθελόντρια στην Ολλανδία με γυναίκες που υπέστησαν ενδοοικογενειακή βία. Κατά τη διάρκεια του Θερινού Σχολείου της Αθήνας η Νατάσα ενθουσιάστηκε με τις δυνατότητες που παρέχει η χρήση της κάμερας ως ερευνητικό εργαλείο. Έτσι, το Ταξίδι είναι καλό παράδειγμα για το πώς υποκείμενες δομές μπορούν να γίνουν ορατές μέσω της αφήγησης προσωπικών ιστοριών.