Alberto Cavalcanti

O Alberto de Almeida Cavalvanti γεννήθηκε στο Ρίο ντε Τζανέιρο στις 6 Φεβρουαρίου του 1897. Γιος μαθηματικού, άφησε τη Βραζιλία σε ηλικία 15 ετών για να σπουδάσει αρχιτεκτονική και διακόσμηση εσωτερικών χώρων στη Σχολή Καλών Τεχνών της Γενεύης. Από εκεί, μετακόμισε στο Παρίσι για να εργαστεί ως σκηνογράφος σε κινηματογραφικό στούντιο. Μέλος της ομάδας των νεαρών avant-garde καλλιτεχνών που περιέβαλαν τους γάλλους κινηματογραφιστές Marcel l’Herbier και Louis Delluc, ο Cavalcanti σύντομα άρχισε να παράγει και να σκηνοθετεί τις δικές του ταινίες. Ανάμεσά τους, η πρωτοποριακή ‘συμφωνία πόλης’ Rien que les heures (Γαλλία, 1926), η οποία λέγεται ότι ενέπνευσε την ταινία-σταθμό Man with a Movie Camera (Σοβιετική Ένωση, 1929) του Dziga Vertov.
Το 1934, ύστερα από πρόσκληση του John Grierson, ο Cavalcanti άφησε το Παρίσι για το Λονδίνο και την Κινηματογραφική Μονάδα GPO. Εκεί εργάστηκε σε πολλές ταινίες με πολυάριθμες καλλιτεχνικές ιδιότητες που περιλαμβάνουν αυτές του παραγωγού, του σκηνοθέτη, του ηχολήπτη, του μοντέρ, του σεναριογράφου και του καλλιτεχνικού διευθυντή. Με την αναχώρηση μάλιστα του Grierson για τον Καναδά το 1937, ο Cavalcanti ανέλαβε τα ηνία της Μονάδας ως βασικός επιβλέπων.